Review || Etat Pur Soin Lissant Contour Des Yeux (B42)


Soms weet ne mens niet goed waarom hij een product gebruikt, tot hij het echt nodig heeft. Wel, dat had ik met oogcrème. Iedereen zei dat een oogcrème echt een belangrijk deel van de verzorging was en dat vooral naar later toe, het gebruik van een oogcrème me veel kon helpen. Maar ik zie graag meteen resultaat. Goed, ik heb toch maar geluisterd en vandaag deel ik mijn ervaringen met mijn eerste oogcrème, de Etat Pur Soin Lissant Contour Des Yeux (een echte mond vol hé). Deze oogcrème is geschikt voor mensen met rimpeltjes onder de ogen omwille van droogte, lachrimpels en sporen van vermoeidheid (+ ook voor gevoelige huidjes).



We zullen beginnen bij het begin: de verpakking. Uiteraard helemaal in Etat Pur-stijl: sober, simpel en vrij unisex. Nu ja, eerlijk gezegd vind ik de verpakking vrij mannelijk met het zilver enzo. Ik hou echt van mooie, girly verpakkingen maar ik snap het concept wel. Een man kan dit flesje zonder schaamte in de badkamer staan hebben, terwijl dit niet met alle crèmes het geval is. Het flesje heeft een handig pompje om te doseren. Een pompje is trouwens meer dan genoeg voor de twee oogcontouren.


Deze oogcrème is zo goed als geurloos en dat is voor een oogcrème waarschijnlijk ook het beste. Zie het nut van welriekende ogen niet echt in en 'k denk trouwens dat mijn ogen het ook niet zo tof zouden vinden. 


De textuur van deze oogcrème zou ik omschrijven als een serumtextuur. De textuur is zeer licht en een beetje gelachtig. Op 't eerste zicht zou je denken dat de crème snel intrekt omdat de crème op zich dat ook wel doet maar er blijft een soort van plakkerig laagje achter dat toch iets langer moet intrekken. 's Avonds is dit geen probleem maar 's morgens vond ik dit iets minder leuk. Ik merkte namelijk dat als ik te snel na het aanbrengen van deze oogcrème mijn concealer aanbracht, het plakkerig laagje er afkwam en ik precies velletjes loswreef (maar dat was dus het laagje dat nog moest intrekken #doingmybesttoexplainitclearly). Intussen heb ik al enkele andere oogcrèmes gebruikt en ook bij andere crèmes met een gel- of serumtextuur heb ik deze ervaring al gehad. Het zal hem dus aan de textuur liggen of de textuur in combinatie met mijn huid.



Tot slot nog even over de werking. Ik ben dit artikel begonnen met te zeggen dat ik het nut van een oogcrème niet helemaal snapte. Wel, ik denk dat iemand daarboven dit moet gehoord hebben want toen ik eventjes gestopt was met smeren, kreeg ik last van een droog plekje rondom mijn binnenste ooghoek. Een nachtmerrie voor mensen zoals ik, die niet zonder concealer kunnen. Snel terug mijn flesje Etat Pur Oogcrème bovengehaald en na twee dagen was er niets meer van het plekje te bespeuren. Ik moet hier trouwens bij zeggen dat ik eerst twee dagen gewoon geprobeerd had om mijn dagcrème op het plekje te smeren en dat dit niet hielp. Hydrateren doet deze oogcrème dus als de beste en op dat vlak ben ik er dan ook van overtuigd dat hij zeker zal bijdragen aan het soepel houden van de huid rondom de ogen. Wat het bestrijden van tekenen van vermoeidheid betreft, ben ik iets sceptischer. Maar ik moet wel zeggen dat toen ik eventjes gestopt was met smeren (Ja, shame on me, dat valt regelmatig eens voor), ik de indruk had dat ik minder last had van donkere kringen wanneer ik de crème opnieuw gebruikte. Ligt dat nu aan de crème of sliep ik gewoon wat meer? Of misschien heb ik het me ingebeeld maar ik had in ieder geval die indruk (en vaak is dat al genoeg :p).

Conclusie: Ik ben zeer tevreden van deze oogcrème, hij doet goed zijn werk. Het enige nadeel is dat hij wat tijd nodig heeft om volledig in te werken. Gebruik dus 's morgens zeker niet te veel en laat voldoende tijd alvorens je make-up aan te brengen.

Deze oogcrème is uitsluitend online verkrijgbaar via Etatpur.be. Hij kost 13,20€ (15ml), wat ik een goede prijs vind. De eerste bestelling op Etatpur.be is gratis en je krijgt bij elke bestelling drie staaltjes.

Gebruik jij oogcrème? Aanraders?

xoxo

Sofie

Translate

Follow Me

Follow on Bloglovin

Ads

Mogelijk gemaakt door Blogger.