Estée Lauder Blockbuster 2011 Swatches & First Impressions


Hi beauties

Voor ik de blockbuster kreeg, plaatste ik er al een artikel over waarin ik jullie naar meer info vroeg. Ik vond namelijk extreem weinig informatie over de blockbusters, terwijl ze zo'n goede deal lijken. Een echte review kan ik nog niet geven aangezien ik de producten daarvoor nog niet lang genoeg heb, maar ik kan jullie wel swatches tonen en zeggen wat mijn eerste indruk van de producten is.





In het palletje bovenaan rechts bevinden zich twee bronzers en twee blushes. Ze zijn allemaal goed gepigmenteerd en voelen zeer zacht aan. Er is een lichtere, meer natuurlijke blush, een barbieroze(achtige) blush, een lichte bronzer en een wat donkerdere bronzer. Ik vind het positief dat er wat variatie in het pallet gebracht is zodat het voor elke tint en elke voorkeur toch matcht. Wel moet ik zeggen dat geen van de bronzers zeer donker is.



Het pallet links bovenaan in de tas is een oogschaduwpallet. Er bevinden zich 18 oogschaduwen in. Iets wat ik meteen minder goed vond is dat de kleuren heel hard door elkaar staan. Daarmee wil ik zeggen dat ik het handiger vind wanneer de oogschaduwen al wat gegroepeerd staan (kleur per kleur of dergelijke). Dat maakt het, vooral 's morgens, makkelijker om te kiezen. Wat betreft de pigmentatie is deze zeer afwisselend: sommige zijn zeer goed gepigmenteerd, terwijl andere helemaal niet aan mijn verwachtingen voldoen. Op vlak van zachtheid en poederigheid wordt dezelfde lijn doorgetrokken: er zijn oogschaduwen die zeer zacht aanvoelen en totaal niet poederig zijn, terwijl andere helemaal niet zacht aanvoelen en echt wel poederig zijn (wat ik eerlijk gezegd niet verwachtte van Estée Lauder). Het kan natuurlijk ook aan het pallet liggen, doordat het een uitvoering is tegen een lagere prijs, kan het zijn dat de kwaliteit niet dezelfde is als die van de doorsnee Estée Lauder-oogschaduwen. Ik heb er echter geen in mijn bezit om dat te vergelijken. Afgaande op de oogschaduwen die ik in dit palette vind, ben ik echt niet onder de indruk van de kwaliteit. De oogschaduwen van Urban Decay bijvoorbeeld zijn veeeeeel beter van kwaliteit.


Hieronder zie je de eerste rij oogschaduwen. De eerste, witte kleur is zogoed als onzichtbaar. Over het algemeen vond ik de kwaliteit van de kleuren op deze rij niet echt denderend, zeker niet voor een duurder merk.


Dit zijn dan de swatches van de tweede rij oogschaduwen. Op deze rij waren de meeste kleuren wel zeer zacht en goed gepigmenteerd. Vooral de lichtere kleuren lijken minder pigmentatie te hebben en poederiger te zijn.


De kleuren op de derde rij waren ook beter gepigmenteerd en minder poederig. 


Tenslotte zaten er ook drie oogpotloden, drie lippenstiften en een lipgloss in de tas. De démaquillant ga ik uiteraard niet swatchen en ook de mascara zal ik jullie op een later tijdstip tonen. Ik wil hem nog niet openen omdat ik momenteel voldoende mascara's heb en dan zou hij alleen maar uitdrogen. Jullie houden nog een review van me te goed.

De oogpotloden zijn bruin, zwart en kaki. Stuk voor stuk zijn ze goed gepigmenteerd en brengen ze makkelijk aan. Als ik dan al een opmerking mocht geven, zou ik de kaki-kleur iets minder donker maken. Zodat het kaki meer tot zijn recht komt (en het minder bruin of lichtzwart? lijkt).

De lipsticks zijn in een bruinachtige kleur, een roze kleur met parelmoerachtige glans en een rood-oranje kleur. Eerlijk gezegd is geen van de lipsticks echt in een kleur die ik zou kiezen, maar dat is anderzijds wel een goede kans om eens iets nieuws te proberen. Ze hebben een goede pigmentatie en brengen zeer glad aan.

Tot slot is er de lipgloss. Deze komt in een fuschiaroze kleur met glitters. De kleur is slechts licht aanwezig, maar dat is zo bij de meeste glosses. De glitters mochten voor mij wel iets minder, maar zijn niet echt over-the-top. Mijn eerste indruk was wel dat de gloss nogal aan de plakkerige kant is. 

oogpotloden: bruin-zwart-kaki
lipgloss
lipsticks: Barely Nude - Candy - Wild Ginger
Zo dat was de Estée Lauder Blockuster 2011. Ik vond het een zeer leuk cadeau en vind het een ideale manier om eens wat dingen van Estée Lauder uit te proberen. Het is echter niet iets wat ik elk jaar zou kopen aangezien er altijd wel dingen in zitten die je persoonlijk minder mooi vindt. Ook ben ik niet zeker dat de kwaliteit van de producten in de blockbuster echt representatief is voor Estée Lauder. Het is vaak zo dat merken bij sets die ze aan een lagere prijs aanbieden, ook voor minder kwaliteit gaan (om de prijs te drukken en het haalbaar te maken om de set tegen de lagere prijs aan te bieden). De Estée Lauder Blockbuster kost 89,4€ maar vele parfumeries geven kortingen aan klantenkaarthouders van zo'n 20%, wat de prijs op iets meer dan 70€ brengt. 

Hebben jullie de Blockbuster al eens gekocht? Is dit iets voor jullie?
Wat de oogschaduwen betreft, kunnen jullie me vertellen wat de algemene kwaliteit van Estée Lauder-oogschaduwen is? Ook niet echt denderend of juist wel?

xoxo

Sofie 




9 reacties:

Eva M. zei [Beantwoorden]

Ik heb hem nog nooit gekocht maar kende het wel al. Kzie hem elk jaar staan maar vond het meestal niet zooo speciaal om hem zelf te kopen. Mocht ik hem krijgen zou ik er zeker héél blij mee zijn. Je hebt gelijk wat je zegt over dat paletje : de kleuren staan door elkaar. En wat de kwaliteit betreft, Estée Lauder is een van mijn favoriete merken, er is letterlijk niets wat ik niet goed vind, maar ik kan me wel inbeelden dat de kwaliteit van de oogschaduwen vb wat minder is. Het is nu eenmaal niet het goedkoopste merk, voor de prijs van die doos heb je zoveel spullen terwijl je voor dat zelfde geld normaalgezien 3 oogpotloden en een mascara kan kopen. Dus tis best wel een koopje :-)

Anoniem zei [Beantwoorden]

Ik vindt persoonlijk dat het er nogal goedkoop uitziet, iets wat je als kind won op de kermis. Natuurlijk is het nog altijd Estée Lauder en zal je dus wel niet moeten klagen over de kwaliteit ervan! Misschien kan je de oogschaduw eens met water of een gekleurde basis proberen?

Btw, ik denk dat er een klein schrijffoutje staat in het eerste stukje tekst: Een echte review kan ik nog niet geven aangezien ik de producten daarvoor nog niet lang HEB, maar ik kan jullie wel swatches tonen en zeggen wat mijn eerste indruk van de producten is.
:)

Cynthiiaa zei [Beantwoorden]

Het ziet er wel leuk uit met een koffertje erbij, allemaal producten! De oogschaduws wisselen van pigmentatie, maar zoals je al zei zijn het de lichtere kleuren. Er zitten wel een aantal knalkleuren tussen, echt gorgeous! De lipgloss die erin zit is echt wauw, die glitters, gorgeous!

beautyforgirls zei [Beantwoorden]

Echt prachtige kleuren en producten. De pigmentatie is wel verschillend.
Liefs, xxx

Sofie (thebelgianbeautyreview) zei [Beantwoorden]

@thesparklingblogette lol idd was mijn zin vergeten af te maken :D

Lara zei [Beantwoorden]

Ziet er erg cheapy uit, je zou niet zeggen dat het van Estee Lauder was. Jammer, gemiste kans.

Bloggen Startpagina zei [Beantwoorden]

leuke blog heb je hier. Zou je die aan mijn startpagina voor blogs willen toevoegen? Check de site en laat een berichtje achter als je hier je blog wil promoten.

Es zei [Beantwoorden]

mooie producten! xx

http://itsfashion-bitch.blogspot.com

Peggy Timmermans Visagie zei [Beantwoorden]

Ik heb hem een aantal jaren geleden gekocht, en de oogschaduws heb ik toen weggegeven. Nochtans heb ik een paarse mono oogschaduw van EL en deze is wel erg goed.

Translate

Follow Me

Follow on Bloglovin

Ads

Mogelijk gemaakt door Blogger.