ELF Palette met 32 oogschaduwen - Everyday Basics (LE)


Hi Beautiful!

Op aanvraag van één van mijn lieve volgers, Jana, geef ik jullie vandaag mijn mening over het ELF Everyday Basics palette.



Het palette komt in een strakke zwarte verpakking, met de merknaam 'eyes lips face' erop. Je ziet de bovenste drie rijen oogschaduw door de verpakking heen, de laatste rij zit verstopt. Het is een compact palette dat je zou kunnen meedragen in je handtas. 


Dit palette is dus van het merk Eyes Lips Face, een merk dat enkel online verkrijgbaar is. Het palette kost 6€ en is hier verkrijgbaar. Dit zegt ELF erover op de site: Dankzij deze palette wordt je blik mooi in een oogopslag ! Je kan hem in je tas zetten om je make-up op te frissen als je zin hebt. Je beschikt over een onbeperkt aantal kleuren en kan volgens jouw fantasie met deze kleuren spelen! 

Het palette is verkrijgbaar in drie varianten: de originele versie, Everyday Brights en Everyday Baiscs. Ik heb de neutrale variant, de Everyday Basics. Deze was voor mij het meest geschikt omdat ik vooral voor neutralere looks ga voor alledag, een lichte smokey eye of een neutrale ooglook zijn mijn favorieten. Naast de standaard beige, bruine, zwarte en grijze tinten, biedt dit palette ook enkele kleurrijkere tinten (op de onderste rij). Deze zijn leuk om een neutrale look een 'pop of colour' te geven, door bijvoorbeeld een fellere kleur onder het oog aan te brengen. Zeker in de zomer zie je dergelijke looks vaak voorkomen. Je kan deze fellere kleuren natuurlijk ook gewoon over het hele oog gebruiken voor alledaagse looks, we spreken hier niet over geel ofzo. Qua kleurencombinatie vind ik dit palette zeer goed, het bevat alle kleuren die ik nodig heb om de meeste van mijn looks te doen. 

De kwaliteit van de oogschaduwen is wisselend. Overwegend is de pigmentatie goed, zeker als we het bekijken met de prijs/kwaliteit-verhouding in het achterhoofd. Spijtig genoeg zitten er wel verschillende oogschaduwen bij die echt bijna geen kleur afgeven, ook al lijken ze donker in het palette zelf. Zeer jammer, vind ik. Een andere opmerking die ik heb is dat de mattere oogschaduwen vrij poederig zijn, evenals de oogschaduwen met glitters. De shimmery oogschaduwen hebben dit probleem niet. Poederigheid is echter een opmerking die over veel oogschaduwen van goedkopere merken gemaakt kan worden. Een pluspunt aan dit palette is dat de meeste oogschaduwen niet veel uitval hebben. Zeker voor beginners is dit goed, anders hangt je hele gezicht zo vol oogschaduw en kan je opnieuw beginnen. Vooral de meer poederige oogschaduwen hebben last van wat meer uitval, maar zoals ik al zei: dit valt echt wel mee, hierover heb ik niet te klagen.

Hier zijn enkele swatches. De oogschaduwen zijn geswatched per rij, beginnend bij de bovenste rij en van links naar rechts. De linkse foto is genomen zonder flits, de rechtse met flits.










Zoals jullie zien zijn de vijfde en de laatste oogschaduw op de bovenste rij minder gepigmenteerd.










De oogschaduwen op de tweede rij zijn goed gepigmenteerd, misschien juist de eerste en laatste oogschaduw iets minder.










Op de derde rij is enkel de vierde oogschaduw minder goed gepigmenteerd.










Geen klachten over deze laatste rij, ik ben tevreden over de pigmentatie.

Wat is nu het verdict? Je krijgt 32 oogschaduwen voor 6€. Als je houdt van vrij basic-looks, bevat dit palette alle kleuren die je nodig hebt. Niet alle oogschaduwen zijn even gepigmenteerd. Maar zelfs al zou slechts de helft een goede pigmentatie hebben (wat overigens niet zo is, meer dan de helft is goed gepigmenteerd), dan heb je nog altijd maar 6€ betaald voor 16 goede oogschaduwen..wat geen geld is. De oogschaduwen in het palette hebben niet te veel uitval, hoewel enkele eerder aan de poederige kant zijn. 

Ik raad het palette vooral  aan beautylovers on a budget aan, mensen die bijvoorbeeld nog studeren en stilaan een collectie aan het opbouwen zijn. Ook voor beginners is dit een ideaal palette omdat ik het gevoel heb dat je er niet zo veel mee kan misdoen. Is dit een must-have? Nee, maar het is wel een handig palette voor die dagen dat je te moe bent om je op te maken, maar snel toch nog wat make up wil aanbrengen. Voor de 'die hard'-beautylovers onder ons, die waarschijnlijk al gelijkaardige kleuren bezitten, is dit palette zeker over te slaan. De grote plus aan dit palette blijft voor mij de prijs. Je kan voor die prijs dan ook niet verwachten dat de kwaliteit vergelijkbaar is met bijvoorbeeld Urban Decay, maar de kwaliteit is zeker degelijk.

Op de ELF-site staat trouwens dat dit palette limited edition is. Het staat nu wel al enkele maanden online, maar ik weet niet wanneer het uit het assortiment verdwijnt. Als je dit palette graag in huis wil halen, kan je dus beter niet te lang wachten.

Hopelijk hebben jullie iets aan deze review gehad. Als er vragen zijn, laat gerust een comment achter. Ook als er andere ELF-producten zijn waarvan jullie graag een review hadden, kan je dit gerust vragen.

Liefs

Sofie

6 reacties:

Janaa zei [Beantwoorden]

Oeh super leuk om een reactie te zien op mijn vraag! En zo snel, dankjewel! Dit is dus echt iets voor mijn, zoals je in je artikel schrijft, beginnende collectie on a studentbudget! Helemaal geweldig, bedankt voor de review nu ben ik nog meer 'volger'!

Sofie (thebelgianbeautyreview) zei [Beantwoorden]

haha zo schattig =D

Redhotjillypeppers zei [Beantwoorden]

Dat lijkt me inderdaad een leuk palette als je met een klein budget zit. 6 euro ! :-)

Janaa zei [Beantwoorden]

Mijn pakje van ELF is toegekomen! Leuk leuk x

Sofie (thebelgianbeautyreview) zei [Beantwoorden]

Oeh!!! en wat heb je allemaal gekocht? =D

Janaa zei [Beantwoorden]

Heb echt veel gekocht :D 20 spulletjes :)

Translate

Follow Me

Follow on Bloglovin

Ads

Mogelijk gemaakt door Blogger.