Review || Maccosmetics.be


Toen de MAC webshop openging, was ik zo blij dat ik meteen een bestelling plaatste. Ik bestelde de Full Of Seoul (Waarom heet hij bij ons trouwens Full Of Seoul en in de U.S. Sunny Seoul?) lipstick van de Cremesheen+Pearl-collectie en de Supercontinental blush van de Styleseeker-collectie.  Na vier dagen kwam het pakje aan. Op de site staat als levertijd 2-4dagen dus ik wist op voorhand dat ik het pakje niet de volgende dag in huis zou hebben. Superhappy maakte ik het pakje open maar.. in plaats van de Full Of Seoul-lipstick zat de Peach Blossom-lipstick erin. Peach Blossom staat trouwens niet eens in het lijstje van lipsticks dus waarschijnlijk hebben ze een verkeerd productnummer gelinkt aan Full Of Seoul.



Hmm.. voor een eerste ervaring met een webshop (en dan nog die van MAC) niet zo'n goede indruk maar goed, iedereen kan een fout maken. Ik ging op de website op zoek naar de returnpolicy en een mailadres om hen te laten weten dat ik de verkeerde lipstick kreeg. Geen return policy én geen mailadres te vinden, whut? Gelukkig herinnerde ik me dat ik een persbericht had gekregen met het nummer van de klantendienst erin.  De eerste vraag die ik me dus stelde is: Wat doet een niet-beautyblogger als ze een verkeerd item ontvangen?

Even de mail opzoeken en bellen. Ik vertelde over de verkeerde lipstick en kreeg als antwoord: je moet een mailtje sturen naar het adres dat je op de website vindt. Ik was al wat verlegen want ik had er geen gevonden (ik dacht dat ik er gewoon over gekeken had) en vertel hen dat ik het nergens zag. De dame vertelt dat het er toch op moet staan en dat ze even zal kijken. Zij vindt ook niets en ik word doorverbonden. Een veel minder vriendelijke dame neemt de telefoon op en wil niet eens horen waar het over gaat "Stuur een mailtje naar klantendienst@cs.maccosmetics.be". Owkeej dan..

Ik stuur een mailtje en krijg een standaardantwoord terug met de returnpolicy in. 

hartelijk dank voor uw bericht.

Wij willen u hierbij meedelen, dat u het foute artikel retourneren kunt.

Wanneer uw besluit voortkomt uit een fout die gemaakt is bij ons (als het producten dat ontvangen is niet overeenkomt met uw bestelling, of wanneer het pakketje beschadigd is), zullen ook de vervoerskosten aan u terugbetaald worden. 

Pakjes moeten worden teruggestuurd, in de originele verpakking en liefst in de doos die werd gebruikt voor de verzending, naar het volgende adres:

M·A·C Cosmetics Online Retours
CuBuSo B.V.
Diamantstraat 9
7554 TA Hengelo
Nederland

Hoe u het pakketje wilt terugzenden, staat u volledig vrij. Zo kunt u het pakketje via GLS terugsturen, of bijvoorbeeld via uw lokale postkantoor. Wél raden we u ten sterkste aan om, in uw eigen belang, altijd een volgnummer te vragen wanneer u uw bestelling terugzendt. Indien wij uw pakketje namelijk niet hebben ontvangen, en u jammer genoeg niet kunt aantonen dat u het verstuurd hebt, kunnen wij uw product helaas niet terugbetalen.

Zodra uw retouren in ons systeem zijn geadministreerd, wordt het reeds betaalde bedrag weer aan u teruggestort.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

"Wanneer uw besluit voortkomt uit een fout die gemaakt is bij ons" Wanneer? Ik heb toch net in mijn mailtje uitgelegd dat ik een andere lipstick ontvangen heb :s Er staat ook niet in tot welk bedrag de verzendkosten vergoed worden. Mijn vriend heeft namelijk al eens meegemaakt (bij een andere webshop uiteraard) dat hij zijn verzendkosten niet vergoed kreeg omdat ze boven de 15€ lagen. Ik had er al geen zin meer in, in het opsturen en dergelijke want ik kreeg het gevoel dat dat een heel gedoe zou worden. Ik vroeg dus of ik het item gewoon in een MAC-winkel mocht gaan ruilen met de factuur. Ik zou dus moeite doen om hun fout recht te zetten maar nee, dat kon niet. 

Lichtelijk geïrriteerd, stuur ik een mailtje terug en vraag of ze me enige zekerheid kunnen bieden dat ik de verzendkosten (ongeacht hoe hoog ze zijn) terugbetaald krijg. Ik kreeg een mail terug met het bovenstaande "Wanneer uw besluit voortkomt.."-zinnetje. Geen garantie dus want als ze moeilijk doen, ben ik gewoon mijn geld kwijt. Oké, misschien ben ik een seut en overdrijf ik een beetje maar hoewel ik veel online bestel, ben ik van retourneren niet zo'n fan. Mijn vriend heeft er al zo veel last mee gehad. Ik heb dan ook gewoon besloten de Peach Blossom-lipstick te houden en het hele verhaal te vergeten. Te veel gedoe en de Peach Blossom-lipstick is ook wel mooi hoor.

Als ik een product test, test ik het ook meer dan eens. Tegen beter weten in, plaatste ik wat later dus nog een bestelling. Nu ontving ik het pakketje pas na 5 dagen (niet meer binnen de levertijd) maar wat belangrijker was: het pakje bevatte de juiste producten! Ik was happy en het kan dus ook anders dan mijn eerste ervaring. 

Mijn aankoopjes toon ik jullie nog in een shoplog maar ik wilde jullie dit  alvast meegeven. Ik wil zeker de website van MAC niet afschrijven en zeg ook niet dat ik er nooit meer ga bestellen. Ik heb trouwens gezien dat er ondertussen helemaal onderaan een wit balkje staat met 'klantendienst' etc, waar je de returnpolicy kan terugvinden en dus ook het emailadres waar je naartoe moet sturen. Nu alleen nog een wat vriendelijkere aanpak en het zou ook handig zijn als je producten ook gewoon in de winkel mag omwisselen.

Hebben jullie al ervaring met maccosmetics.be?

xoxo

Sofie


15 reacties:

Sofie zei [Beantwoorden]

Ik vind dat vier dagen best lang is. Ok, het staat wel aangegeven, maar toch. Er zijn talloze websites die sneller bestellen. Maar goed, verder mag ik niet klagen :)

Sofie (thebelgianbeautyreview) zei [Beantwoorden]

Idd.. ik had mijn bestelling ook wel liever vroeger ontvangen maar vond dat uiteindelijk nog het minst storend van heel het verhaal :p

Valley Doll zei [Beantwoorden]

Ik heb er nog geen ervaring mee. Vind het superfijn dat er eindelijk een webshop is maar ga toch liever mijn MAC producten in de winkel gaan shoppen. Vind het wel handig voor als er vb LE zijn, dan moet ik niet om 9u 's morgens in Gent staan ofzo :p.

beauties zei [Beantwoorden]

amai, dat had ik bij M.A.C. toch niet verwacht :)

Sophie (mademoisellesophistique.wordpress.com) zei [Beantwoorden]

wat jammer, en zeker bij een bedrijf als mac, bij zo'n groot bedrijf zou je toch een betere klantenservice mogen verwachten

Beauty Treasures zei [Beantwoorden]

Wat ik zelf ook vreemd vond aan de webshop is, dat je bv niet kunt bestellen met een pro card. Ik kan me inbeelden dat voldoende studenten en of visagisten online willen betalen. Maar er is nergens de mogelijkheid om je kaartnummer in te geven? Of tenminste die mogelijkheid heb ik toch niet gevonden

Sofie (thebelgianbeautyreview) zei [Beantwoorden]

Ja, dat heb ik me ook afgevraagd maar aangezien ik zo geen kaart heb, ben ik het wat uit het oog verloren. Misschien eens een mailtje sturen?

Jelka zei [Beantwoorden]

Ik heb al een pakketje toegestuurd gekregen, en gelukkig ook het juiste product, maar de levering getuigt van weinig professionalisme. De doos waarin mijn product verpakt was, leek wel voor de tiende keer zijn toegeplakt en gebruikt, en nergens stond het logo van MAC op. Qua marketing toch wel echt minpunten. En in de doos ook geen leveringsbrief of iets dergelijk, enkel mijn product en verder niets... Ik ga in het vervolg toch ook naar de winkel.

Kiss and Make-up zei [Beantwoorden]

Mijn ervaring is niet echt positief. Een aantal weken geleden een bestelling geplaatst voor bijna 200 euro, terug gestuurd wegens niet correct, en mijn geld nog steeds niet terug gekregen. Ook heel onvriendelijk behandeld geweest door een Nederlandse dame van de klantendienst. Ik krijg nu ook al enkele dagen geen antwoord op mijn mail omtrent de terugbetaling. Not a happy customer :-( Geef mij de gewone MAC counter maar!

Redhotjillypeppers zei [Beantwoorden]

Een foutje kan altijd gebeuren maar dan moet er wel een minimum aan klantvriendelijkheid tegenover staan vind ik.

Sofie (thebelgianbeautyreview) zei [Beantwoorden]

Ben ik het volledig mee eens!

BeautyLoves zei [Beantwoorden]

Oké, ik zou geen happy customer zijn in jouw plaats, denk ik. We hebben het hier niet over een pas opgestart bedrijf... van MAC verwacht ik dat ze een duidelijke return policy hebben en eigenlijk dat het volledig geregeld is, zodat je zelf ook niet de verzendkosten moet zitten voorschieten.

Sofie (thebelgianbeautyreview) zei [Beantwoorden]

Ja, dat zou eigenlijk ideaal geweest zijn. Een garantie dat ik een terugbetaling kreeg, had ik echter ook al oké gevonden.

Anoniem zei [Beantwoorden]

Ik vrees dat ik daar niet direct gaan winkelen...

Peggy Timmermans Visagie zei [Beantwoorden]

Ik heb nog niet via de online shop besteld maar de service lijkt mij zeker nog niet op punt te staan. Ga het voorlopig dan ook niet doen...

Translate

Follow Me

Follow on Bloglovin

Ads

Mogelijk gemaakt door Blogger.