Beautynews || Yves Rocher Parfums


Yves Rocher is eigenlijk een merk waar ik te weinig aandacht aan schenk. Shame on me want het is eigenlijk een fantastisch merk. Ze hebben goede skincare, mooie make-up en heerlijke parfums. Wel, vandaag wil ik het met jullie over die laatste categorie hebben. Tot voor kort wist ik namelijk niet eens hoe heerlijk die parfums wel waren. Ik geef het toe, ik had eigenlijk nog nooit de tijd om eens aan de geurtjes van Yves Rocher te sniffelen (oké, een beetje een dubbelzinnige zin.. maar ik heb het dus over het merk). Tot er enkele geurtjes in mijn brievenbus vielen en ik geef toe, deze parfums zijn misschien wel een van mijn favoriete ontdekkingen van het voorbije jaar.


In januari en februari komt Yves Rocher met maar liefst drie nieuwe parfums, wel het is te zeggen: twee nieuwe en een special edition van een bestaand parfum. Laten we van start gaan met de nieuwe herengeur.

Ambre Noir

Deze nieuwe herengeur is een creatie van parfumeur Christophe Raynaud. Hij heeft getracht om in dit parfum een de mannelijke sensualiteit te vatten. Het parfum heeft een intens en houtachtig karakter van patchoeli en vetiver, gecombineerd met tonkaboon. Het hart van deze geur wordt versterkt door toetsen van ceder en lavendel.


Ambre Noir is een zeer volwassen, mannelijke geur. Het houtachtige is er zeker in te herkennen en believe me, ik herken zelden geurnoten in parfums. Ik moest in het begin een beetje wennen aan de geur omdat het niet meteen een geur is die ik normaal zou uitkiezen maar eigenlijk vind ik hem beter dan ik dacht. Het is ook een zeer warme geur, wat bij deze tijd van het jaar past.


Prijzen:
  • Parfum 100ml: 45€ (introductieprijs: 27€)
  • Parfum 50ml: 36€ (introductieprijs: 21,60€)
  • Hair & Body Shampoo 200ml: 9,90€ (introductieprijs: 5,95€)
  • Deodorant 100ml: 12€ (introductieprijs: 7,90€)
De introductieprijs zal gelden van 30 januari tot 27 februari 2013.

Flowerparty By Night

Iedereen kent vast Flowerparty van Yves Rocher wel, naast dat schattige flesje kan je toch niet naast kijken? Deze Flowerparty By Night is gebaseerd op de originele geur maar is net ietsje brutaler, ietsje wulpser. De geur wordt omschreven als een explosieve ontmoeting tussen bittere amandel en provocerende noten van drop met een hart van vanille.


Toen ik het parfum net opdeed, rook ik snoepjes. Vooral een zoete geur, lekker maar iets minder sensueel dan ik verwachtte. Iets later ruik je echter duidelijk de vanille, wat die sensuele toets geeft aan het parfum. Echt een lekker geurtje, alweer een iets warmere geur. Perfect voor de winter. Oh en de flacon is adorable!


Prijzen:
  • Eau de parfum 50ml: 38€ (introductieprijs: 22,80€)
  • Eau de parfum 30ml: 28€ (introductieprijs: 16,80€)
  • Geparfumeerde douchegel 200ml: 9,90€ (introductieprijs: 5,95€)
  • Geparfumeerde bodymilk 200ml: 15,90€ (introductieprijs: 10,95€)
De introductieprijs zal gelden van 30 januari tot 27 februari 2013.

Comme Une Evidence

Dit moet denk ik toch wel dé bekendste geur zijn van Yves Rocher. Hij bestaat dan ook niet voor niks al tien jaar. Om het tienjarig bestaan te vieren heeft Yves Rocher de originele geur in een nieuw jasje gestoken: een limited edition flacon met een prachtige bloem in koperglans. De geur heeft een chypreachtige structuur met accenten van roos, jasmijn en patchoeli.


Dit is mijn favoriet van de drie. Dit parfum is dan ook niet voor niet de best verkochte geur van Yves Rocher sinds 2004. Comme une évidence ruikt vrouwelijk en heerlijk fris. De flacon is trouwens ook echt supermooi: de subtiele lichtroze kleur van het parfum in combinatie met de koperkleurige bloemen.. gorgeous!


Deze Comme une évidence limited edition flacon (50ml) zal vanaf februari 2013 te verkrijgen zijn voor 35,90€.

Heb jij een parfum van Yves Rocher? Aanraders?
Staat een van deze geuren op jouw wishlist? 

xoxo

Sofie


Translate

Follow Me

Follow on Bloglovin

Ads

Mogelijk gemaakt door Blogger.