Sigmax brushes


Hey beauties

vandaag wil ik het hebben over de befaamde Sigmax borstels van Sigma. Er zijn er drie: de flat top kabuki (midden), de round top kabuki (rechts) en de angled top kabuki (links). Ik heb al deze borstels en ben er helemaal weg van. Het zijn borstels die ik bijna dagelijks gebruik en waar ik eerlijk gezegd niet meer zonder zou kunnen. Het zijn zowat mijn 'Holy Grail borstels'.  Ze zijn synthetisch, SUPER zacht, verliezen geen haren, zijn heel dik/vol (de haren zijn dicht op elkaar gepakt . Ik vind het goede woord niet :p ) en zijn heel makkelijk te gebruiken.

Jullie vragen jullie waarschijnlijk af waarvoor je ze precies kan gebruiken. Wel, ik zal beginnen met waarvoor Sigma (het bedrijf dat deze borstels maakt) zegt dat je ze kan gebruiken. Daarna zal ik jullie vertellen waarvoor ik ze gebruik.

De flat top kabuki (F80)

De sigma website raadt aan om deze borstel te gebruiken met zowel poeders als vloeibare producten. Het is dus een goede borstel om je face powder aan te brengen of een vloeibare foundation.

Ikzelf gebruik deze borstel voornamelijk voor mijn foundation, niet zozeer voor poeder. Ik heb het nog niet geprobeerd met poeder, maar ik verkies een iets minder volle borstel voor poeder. Een volle borstel zoals deze zou, volgens mij, te veel product kunnen opnemen en misschien een poederachtige finish hebben, wat natuurlijk niet mooi is. Ik vind dat je eigenlijk niet zou mogen zien dat je foundation of poeder aanhebt. Deze borstel is zeer geschikt voor het aanbrengen van vloeibare foundation: hij laat geen lijnen achter, verdeelt de foundation mooi over het gezicht en omdat hij zo vol is, mengt de foundation zich helemaal met je huid waardoor je nauwelijks ziet dat je foundation aanhebt (hangt natuurlijk ook af van je foundation). Ik gebruik deze borstel ook voor foundation met een meer mousse- of  crèmeachtige structuur (vb. dream creamy foundation van maybelline). De vlakke bovenkantis hier zeer handig omdat je hem recht in je foundation kan zetten en zo kleine hoeveelheden product kan opnemen om geleidelijk de foundation aan te brengen. Zoals je ziet is deze borstel voor mij voornamelijk een multifunctionele foundationborstel.

De round top kabuki (F82)

Net als bij de flat top kabuki zegt Sigma dat deze borstel ideaal is voo poeder of vloeibare producten. Zijn ronde vorm maakt hem geschikt voor precieze applicatie van make-up op moeilijker bereikbare plaatsen zoals rond de neus of onder de ogen.

Ik gebruik deze round top kabuki, net als mijn flat top kabuki met vloeibare foundation. Het werkt heel goed en laat je iets meer precisie toe als je helemaal tot onder de ogen wil gaan met je foundation of als je last zou hebben van roodheid aan de neus. Desondanks werkt de flat top kabuki voor mij toch nog iets beter. Met een crème- of moussefoundation gebruik ik deze borstel niet, door zijn vlakke bovenkant is het met de flat top kabuki gemakkelijker om een dergelijk product gelijkmatig op je borstel te krijgen. Verder kan je deze borstel ook gebruiken om te concealen. Ook daarbij komt de ronde vorm en precisie van de borstel van pas. Tenslotte gebruik ik deze borstel ook om te contouren. Hij is er echt perfect voor, je moet alleen weten hoe je dit met deze borstel het best aanpakt (misschien een idee voor een tutorial???).

De angled top kabuki (F84)

Volgens Sigma is deze borstel perfect voor een gladde, maar precieze aanbreng van producten op de kaak. Het brengt gemakkelijk poeders, crèmes of vloeibare producten aan.

Net zoals Sigma aanraadt gebruik ik deze borstel voor mijn kaken. Soms gebruik ik hem om mijn gezicht te contouren. Let wel op dat je niet te veel product opneemt want doordat de borstel zo vol is, kan je al snel te veel product op je borstel hebben. Als je dan gaat contouren, krijg je beslist niet de gewenste look. Ik gebruik deze borstel ook voor blush, zowel crèmeblush als poederblush. Vooral voor crèmeblush vind ik het een van de beste borstels en kan ik niet meteen een andere borstel bedenken die crèmeblush zo goed aanbrengt.


Zoals je ziet, horen deze borstels echt bij mij favorieten. Ik ben zelfs van plan een tweede setje aan te schaffen zodat wanneer ik de ene set was, ik nog altijd deze borstels kan gebruiken. Ze zijn gewoon TE goed.

Sigma is in België (en Nederland, denk ik ook niet) niet verkrijgbaar in de winkels. Wel is er een Belgische webshop die ze verkoopt en Sigma zelf verstuurt ook wereldwijd. Ik heb mijn borstels van de webshop http://www.beautybyelke.be/index.php?item=&action=page&group_id=10000058&lang=NL

Zij versturen naar België en Nederland tegen redelijke prijzen. Voor België zijn bestellingen van boven 40 euro die via brievenbuspost verzonden worden en van boven 30 euro die via pakketpost verzonden worden GRATIS. Ik heb bovendien bij elke bestelling een klein cadeautje gekregen, één van de andere producten die ze verkoopt (een soy melt, bruisballen, ...) en de service is uitstekend. Zo was er eens een misverstand door een verkeerde foto bij een borstel waardoor ik de verkeerde borstel toegestuurd kreeg. Ik heb de houdster van de webshop gemaild, kreeg snel antwoord, mocht de verkeerde borstel houden én de juiste borstel werd me meteen toegestuurd. De borstels kosten er 17euro individueel en 45euro voor de set (de drie borstels dus).

Op de Sigma website http://www.sigmabeauty.com/?Click=109262 de borstels 16$ individueel en 45$ voor de set. Daar zijn ze dus iets goedkoper, maar je moet wel rekening houden met verzendkosten en eventuele invoerkosten.

Hopelijk heb ik jullie met deze review kunnen helpen..

Talk to you soon!

Translate

Follow Me

Follow on Bloglovin

Ads

Mogelijk gemaakt door Blogger.