Persevent || Maes Radler


Ik en bier, niet echt goede vrienden. Om eerlijk te zijn drink ik zelfs nooit bier, ik vind het gewoon niet lekker. Toen ik de uitnodiging kreeg voor een event van Maes was mijn eerste reactie dan ook twijfel maar ik heb enkele klasgenootjes die wel eens een biertje durven te drinken dus besloot ik om hen mee te nemen en er een leuke avond van te maken. Alles was echt dik in orde: mooi ingerichte zalen, goede ontvangst, veel volk en lekkere hapjes. Hier zijn enkele sfeerbeelden.

De zaal voor de pers en de bloggers

De grote zaal voor de 'horeca-mensen'
Overal kwamen we citroenen tegen, hint hint..en dan was het tijd voor de grote onthulling. Let me introduce to you: Maes Radler, een mix van bier en natuurlijk citroensap. Vanwaar komt de naam Radler dan, hoor ik je al denken. Wel, Radler betekent fietser in het Duits en deze mix zou ontstaan zijn in 1922 in een Duits cafeetje. De uitbater merkte dat hij bijna door zijn biervoorraad zat en besloot vers citroensap door zijn bier te mengen, wat erg gesmaakt werd. Het cafeetje was vooral populair bij wielertoeristen en zat op die bewuste namiddag bomvol. Zo werd de nieuwe biercombinatie 'Radler' gedoopt.


Deze versie van pils wordt al jaar en dag gedronken in Oost-Europa. Het biertje bevat ook maar 2% alcohol, lekker makkelijk voor de BOB's onder ons, zo kunnen zij een biertje meer drinken. Tijd om te proeven!
 

Ik kon maar één ding denken toen ik van het biertje proefde: yummy! Ik zag me al zitten in de zomer op een terrasje: 'Voor mij een Maes Radler aub'. Wat is de combinatie van bier en citroen heerlijk verfrissend. Dit is zeker en vast een biertje dat ook in de smaak zal vallen bij mensen die niet zo graag bier drinken. Misschien zal de liefhebber van zware bieren niet meteen naar een Radler grijpen, maar ik denk dat de nieuwe Maes bij vele vrouwen echt in de smaak zal vallen. Zeker als je erbij vertelt dat het bier minder calorieën bevat dan een normale pils.

Maes Radler ligt vanaf nu in de winkels en je zal het biertje hoogstwaarschijnlijk nog regelmatig tegenkomen want Maes heeft massale samplingacties gepland. Voor zes flesjes Maes Radler betaal je 3,49€ en op café zal het biertje zo'n 2,20€ kosten.

Heb jij Maes Radler al geproefd? Benieuwd??

xoxo

Sofie

Translate

Follow Me

Follow on Bloglovin

Ads

Mogelijk gemaakt door Blogger.