Review || Maybelline The Falsies Feather-Look Mascara



Jullie zagen hier waarschijnlijk al meerdere reviews over passeren op andere blogs. Dit is namelijk een van de nieuwste Maybelline mascara's. Ik las over het algemeen positieve reviews dus was erg benieuwd naar deze Falsies Feather-Look. 



De Falsies Feather-Look is een mascara met een zeer flexibel borsteltje en een gel-mousse formule. Het borsteltje is vrij groot zoals je op de foto's kan zien. Voor mijn bovenwimpers is dat nog oké, maar bij mijn onderste wimpers brengt het toch wel moeilijker aan. Ik vraag me daarom ook af of zo'n groot borsteltje handig is voor mensen met van nature korte wimpers. 

Van de gel-mousse formule ben ik fan. Je wimpers worden er namelijk niet zo stijf en hard van als van de meeste mascara-formules. Daardoor gaan je wimpers minder snel breken, what's not to like. 




In ieder geval is dit een zeer naturelle mascara, die vooral extra lengte geeft. Als je echt naar meer volume zoekt, zou ik voor een andere mascara gaan. Omdat de mascara zo'n naturel resultaat geeft, gebruik ik hem elke dag voor school. Voor een meer dramatische look, kies ik toch voor een andere  mascara.

Nu, ik heb een echte haat-liefde relatie met deze mascara. De ene dag werkt hij super voor mij, de andere moet ik echt moeite doen om een mooi resultaat te bekomen. Dan lijken mijn wimpers door elkaar te zitten en moet ik mijn eerste laagje laten opdrogen en dan opnieuw met de mascara aan de slag gaan en soms ook een wimperkammetje gebruiken. Misschien ligt het aan mijn wimpers, I don't know. Het resultaat mag er dan uiteindelijk wel wezen, maar ik heb liever een mascara waar ik minder moeite voor moet doen. 

Op deze eerste reeks foto's zie je mijn wimpers in naturelle staat, geen mascara dus. 
Hier zie je het resultaat na één laagje The Falsies Feather-Look. Zoals je op de eerste foto kan zien, zijn mijn wimpers in het midden wat verspreid en geeft het geen even resultaat. Dit gebeurt zeker niet elke keer, maar toch wel vrij vaak. 

Verder kunnen jullie op deze foto's ook wel merken, dat deze mascara vooral lengte geeft en niet zozeer meer volume.
Na het resultaat op bovenstaande foto, heb ik de mascara dus laten drogen om vervolgens nog een laagje aan te brengen en met het wimperkammetje door mijn wimpers te gaan. Hieronder zien jullie daarvan het resultaat. Uiteindelijk dus een vrij goed resultaat, met vooral extra lengte en ook iets meer volume. Het blijft echter allemaal zeer naturel, wat ideaal is voor alledag (werk, school, ...).
Conclusie: een mascara met een goede formule voor een naturel resultaat. Enkele minpuntjes zijn het grote borsteltje en dat ik soms wat meer moeite moet doen voor het gewenste resultaat. Dat laatste kan echter te maken hebben met mijn wimpers, aangezien ik er nog niemand over hoorde klagen. 

Volgens mij heeft Maybelline betere mascara's dan deze, zoals de Maybelline Colosal Volum' Express Cat Eyes. Die geeft een meer flared (omhoog en naar buiten gekruld) resultaat, iets waar ik meer van hou. Misschien ligt het ook aan mij: ik heb van nature vrij lange wimpers dus voor mij is volume van groter belang dan extra lengte.  

Ik zou deze mascara aanraden aan mensen die vooral langere wimpers willen, maar toch van een zeer natuurlijke look houden en aan mensen die een hekel hebben aan de harde, stijve wimpers die je van veel mascara's krijgt. Voor deze Maybelline The Falsies Feather-Look betaal je 13,49€.

Probeerden jullie de Maybelline The Falsies Feather-Look mascara al uit?

xoxo

Sofie



Translate

Follow Me

Follow on Bloglovin

Ads

Mogelijk gemaakt door Blogger.