Review || L'occitane Lucky Flowers Lip Balm & Hand Cream


Het wordt altijd maar kouder, dus moeten we onze huid en onze lippen extra beschermen. En hoe kan dat beter dan met producten geïnspireerd door de Afrikaanse zon? L'occitane brengt een limited edition uit, genaamd Shea Boter Lucky Flowers. De producten uit deze collectie hebben het aroma van de geluksbloemen uit West-Afrika. Er zijn drie geuren beschikbaar: Rose Petals (rozenblaadjes), Date Bouquet (dadelboeket) en Mango Flower (mangobloem). Met veel plezier testte ik voor jullie een van de lippenbalsems en een van de handcrèmes uit.


Hand Cream Date Bouquet

Eerst en vooral moet ik even zeggen dat ik echt weg ben van de verpakking. Ik hou van de kleurrijke, Afrikaans-geïnspireerde patronen. Het zou eigenlijk geen rol mogen spelen, maar ik zei het al vaker sucker for packaging over here. Voor mij is een mooie verpakking dus altijd een grote plus.


De handcrème met shea boter van L'occitane is zeer geliefd. Ik had deze echter nog nooit geprobeerd en had dus hoge verwachtingen. Wel, ik kan jullie zeggen dat deze zeker ingelost werden. Deze crème trekt supersnel in en maakt je handen overheerlijk zacht. Dit is zonder twijfel de allerbeste handcrème die ik ooit heb gebruikt. Eens ik door een aantal handcrèmes door ben die ik hier nog liggen heb, ga ik een grote tube shea boter handcrème van L'occitane gaan kopen. No doubt!

De geur? Hm.. Niet meteen wat ik zelf zou gekozen hebben, maar ik heb geleerd de geur te appreciëren. Het is een zoete, bijna lichtjes zwoele geur. Als je van niet-alledaagse, zoete geuren houdt, moet je deze zeker proberen.

Lippenbalsem Mango Flower

Hoewel dit ook een zoete geur is, ligt deze mij meer. Het heeft iets fris en dat dan gemengd met dat fruitige, nice! De textuur vind ik ook prettig, het is een zachte balsemcrème. Wanneer je de balsem aanbrengt, geeft hij een licht glossy effect. Hij voelt erg aangenaam op de lippen. Ik hou er wel van als je je lippen zo smooth over elkaar kan wrijven. Dat gevoel blijft echter niet heel lang. Na een minuut of 20 is de lippenbalsem ingetrokken en laat hij de lippen gevoed achter.

Dit is niet de meest voedende lippenbalsem die ik ooit heb gebruikt, maar hij is wel voedend. Ik breng deze balsem eigenlijk vrij snel opnieuw aan. Niet omdat mijn lippen droog beginnen te worden, maar omdat ik het aangenamer vind als ik mijn lippen zo smooth over elkaar kan wrijven en een beetje dat glossy-gevoel heb. 


Hieronder zien jullie nog swatches van de twee producten: boven is de handcrème, onderaan de lippenbalsem.



De Lucky Flowers-lijn bevat ook nog een Ultra Rich Body Cream en een zeep. Met de opbrengst van de verkoop van de Lucky Flowers zeep zal L'occitane haar stichting steunen. Deze stichting zet zich in om wereldwijd vermijdbare blindheid te voorkomen. 

Heb jij al eens een Shea boter handcrème of lippenbalsem van L'occitane geprobeerd?

xoxo

Sofie

Translate

Follow Me

Follow on Bloglovin

Ads

Mogelijk gemaakt door Blogger.