Shopsessed || Urban Decay The Vice Palette


Of ik nog niet genoeg oogschaduw heb? Jawel maar aan die Urban Decay paletten kan ik niet weerstaan. Zeker niet wanneer het palette enkel nieuwe kleuren bevat. Oké, sommige kleuren tonen overeenkomsten met reeds bestaande maar in principe zijn het dus nieuwe kleuren, 20 om precies te zijn. 


De doos om het palet is al prachtig: paars met een soort van diamantenmotief met in het midden UD in licht reliëf. De stijl van het eigenlijke palet gaat hierop voort. Het palet is paars met UD in het midden. 


Zoals je op de foto's kan zien is het UD-logo in de stijl van diamanten uit de doos steekt. Heel mooi! Vind het ook wel eens leuk dat dit palet minder tralala heeft dan wat we van de andere UD-paletten gewoon zijn. 


Dat van minder tralala merk je ook aan de dikte van het palet. Daar waar andere paletten nogal log waren, is dit een fijn, relatief dun palet dat best mee op reis kan of dergelijke. Het palet weegt ook niet zwaar omdat er geen extra gadgets aan toegevoegd zijn. 


Om het palet te openen hoef je alleen maar op een knopje te drukken en dan gaat het palet geleidelijk en gecontroleerd open. Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel. Het is zoals bij een vuilbak waarvan het deksel niet gewoon dichtvalt maar geleidelijk naar beneden gaat maar bij dit palet wordt dat mechanisme toegepast bij het opengaan en niet bij het dichtgaan.

Binnen in het palet vind je 20 kleurtjes in zowel neutrale als meer gewaagde tinten. Verder zit in het palet ook nog een tweezijdige kwast met aan een zijde een platte oogschaduwkwast en aan de andere een blendingkwast.






De kwaliteit van de oogschaduwen leek bij de swatches over het algemeen weer super. Niet alles kan altijd even goed zijn maar Jagged was echt wel ondermaats voor Urban Decay. Nu ja, 1 van de 20.. daar kan ik wel mee leven.


Hieronder zien jullie swatches per rij. Voor de swatches ben ik telkens één keer met mijn vinger over de oogschaduw gegaan. 

Desperation - Muse - Jagged - Blitz - Penny Lane

Junkie - Chaos - Occupy - Unhinged - Black Market

Provocateur - Rapture - Vice - Noise - Armor

Nevermind - Echo Beach - Anonymous - Free Bird - Lace

Je zal het mij nooit kunnen afleren. Dergelijke paletten van Urban Decay moet ik gewoon hebben. Ik ben ook superblij met de variatie aan kleuren, handig om uiteenlopende looks te maken. Als je 't mij vraagt een zeer multifunctioneel palet voor een degelijke prijs. Ik kocht het palet voor 52,21€ op Beautybay. Als je even rekent, komt het op zo'n 2,6€ per oogschaduw en een gratis kwast. Niet zo duur als het lijkt, dus!

Heb jij al een Urban Decay palet? 

xoxo

Sofie

1 reacties:

Liliane zei [Beantwoorden]

Prachtige kleuren.
Gaaf ook dat mechanisme om hem mee te openen, geeft wat luxe :)

Translate

Follow Me

Follow on Bloglovin

Ads

Mogelijk gemaakt door Blogger.