Review || Pro's 6h Non-stop Gloss


Ik vertelde jullie een tijdje geleden al over Les Cosmétiques Design Paris, het nieuwe cosmetica-merk van Carrefour. De make-uplijn van dat merk heet Pro's. Ik testte een glossje van Pro's en zal jullie vandaag vertellen wat ik ervan vind.


De verpakking is vrij standaard maar wel mooi. De dop is shiny zwart en je kan de kleur van de lipgloss door de tube zien. Altijd handig, maar dat is bij vrijwel alle glosses het geval. Eenvoudige verpakking, maar meer is ook niet nodig.


Op de dop zit een plakkertje met de nummer van de kleur erop. Dit glossje is in de kleur 113. Spijtig dat de glossjes geen namen hebben, is altijd leuker dan gewoon een nummer maar goed, dat is een detail.


De applicator van de gloss is geen sponsje, maar een echt kwastje. Ik heb niet echt een voorkeur dus een kwast-applicator is prima voor mij. Het kwastje is niet te dik waardoor je er precies genoeg mee kan aanbrengen.



De gloss heeft een lichte citrusgeur, wat ik best aangenaam vind. Eens aangebracht op de lippen, vervaagt de geur snel. Dat is een must voor mij, ik wil namelijk niet de hele tijd alle verschillende geuren van de producten op mijn gezicht ruiken.

De kleur is mooi roze, dat ietsje neigt naar oudroze. Het is een zeer draagbare kleur, ideaal voor alledag. Eens op de lippen aangebracht, is hij iets lichter dan in de tube (bij mij in alle geval maar ik heb ook vrij gepigmenteerde lippen).


Wat ik zeer goed vond, is dat de gloss niet plakte of stroperig aanvoelde maar juist erg smooth aanvoelde. Zeker bij goedkopere glossjes kom je deze textuur niet zo vaak tegen, een groot pluspunt dus. Ook droogt deze gloss je lippen absoluut niet uit, integendeel. Mijn lippen voelden erg gehydrateerd aan toen de gloss afgedragen was, wat absoluut niet bij alle glosses het geval is.

Er werd geclaimd dat de gloss 6 uur blijft, nu.. hij blijft zeker geen 6 uur. Ik ken echt geen enkele gloss die zo lang blijft zitten. 2 à 3 uur is een meer realistische tijd en dat vind ik op zich al een goede prestatie voor een gloss. Er zijn namelijk glossjes die niet eens één uur halen. De naam zou dus beter 3h Non-stop Gloss geweest zijn want dan schep je geen valse verwachtingen.


Al bij al een zeer goede gloss: aangename geur, degelijke pigmentatie, blijft relatief lang zitten en is niet duur. Je betaalt 6,99€ voor 5 ml. Dat is meer dan het dubbel van wat je bij een Mac Cremesheen Glass krijgt. De textuur lijkt trouwens wat op die van de MAC CSG. 

Deze glossjes zijn dus zeker de moeite waard om eens te proberen. Morgen vindt de officiële lancering met bijhorende promoties (2+1 gratis) van Les Cosmétiques Design plaats. Ga dus zeker eens langs in jouw Carrefour. Oh en vergeet de Nectar Of Nature producten niet, het zijn echte must-haves! In de Hyper Carrefours zullen er mensen aanwezig zijn om een woordje uitleg te geven over de producten.

Wie gaat morgen een tripje maken naar Carrefour?

xoxo

Sofie

Translate

Follow Me

Follow on Bloglovin

Ads

Mogelijk gemaakt door Blogger.