Beautytip || Jojoba-olie


Jojoba-olie is een veelzijdige olie die bij veel beautyliefhebbers erg geliefd is. Ook ik heb altijd een flesje jojoba-olie staan, gewoon omdat ik de olie voor zo veel dingen kan gebruiken. De laatste tijd haal ik mijn flesje steeds meer boven. 



Als jullie mijn blog volgen, weten jullie waarschijnlijk al dat ik bezig ben met een behandeling tegen puistjes op mijn kin. Daardoor kan mijn huid soms erg droog zijn. Ik gebruik dan wat jojoba-olie op de droge plekjes of breng het 's avonds over heel mijn gezicht aan ter vervanging van een crème. Je kan de olie op drie manieren aanbrengen: inmengen met je moisturizer, met je vingertoppen inmasseren of met een wattenschijfje aanbrengen. Voor overdag gebruik ik meestal mijn vingertoppen omdat ik de olie dan lokaal aanbreng op droge plekjes. Soms doe ik dat zelfs na mijn make-up, wanneer ik zie dat ik velletjes heb. Als ik de olie 's avonds aanbreng, gebruik ik meestal een wattenschijfje. Dat zorgt ervoor dat ik niet te veel aanbreng. Je hebt namelijk echt maar een heel klein beetje nodig.



Je vraagt je misschien af of het slim is om een olie te gebruiken op een huid die wel eens last heeft van acne. Wel jojoba-olie is eigenlijk geen echte olie, het is een non-comedogene vloeibare was maar men noemt het een olie door haar uitzicht. Jojoba-olie zou erg lijken op de olie die onze huid produceert. Bovendien is uit studies gebleken dat jojoba-olie een ontstekingsremmende werking heeft en dus een positief effect heeft op acne. 


Je kan jojoba-olie natuurlijk ook gebruiken op je lichaam, lokaal op droge plekjes of opnieuw als all-over moisturizer. Een derde manier om jojoba-olie te gebruiken is als nagelriem-olie. Jojoba-olie is zo goed als geurloos, trekt snel in en hydrateert, ideaal voor de nagelriemen dus.


Een andere manier om jojoba-olie te gebruiken is ze aanbrengen op je haarpunten. Als ik op weekend ga ofzo, vind ik het altijd handiger om mijn kleine flesje jojoba-olie mee te nemen dan de grote flessen haarolie die ik staan heb. De jojoba-olie werkt trouwens prima als haarolie. Naar het schijnt kan je de olie ook als behandeling voor je hoofdhuid gebruiken, maar ik ben altijd terughoudend (=bang voor vettig haar) wanneer het gaat om olie aanbrengen op je hoofd. Dit heb ik dus nog niet geprobeerd.


Er zijn nog zo veel andere manieren waarop je jojoba-olie kan gebruiken: als make-up remover, als lip-olie, als cleanser, ... . Ik zei het al: dit is echt een veelzijdige olie en wat mij betreft, een must-have voor elke beautylover. Het is wel belangrijk dat je 100% natuurlijke jojoba-olie gebruikt. Er zijn namelijk ook andere versies waarvan de werking niet exact dezelfde is. Ik ben zeker dat je jojoba-olie in natuurwinkels en dergelijke kan kopen, maar ik koop de mijne altijd op ebay. De laatste keer kocht ik een flesje van 10ml voor iets meer dan 3€ bij deze verkoper. Hoewel 10ml extreem weinig lijkt, kom je er echt lang mee rond. Je hebt namelijk niet veel nodig om effect te hebben. Je kan ook grotere flesjes kopen, maar ik vind deze kleintjes handig om mee te nemen in mijn handtas in geval van velletjes en dergelijke.

Heb jij al eens jojoba-olie gebruikt? Zo ja, waarvoor?
Weet jij winkels waar men 100% natuurlijke jojoba-olie verkoopt?

xoxo

Sofie

Translate

Follow Me

Follow on Bloglovin

Ads

Blogarchief

Mogelijk gemaakt door Blogger.