Review || Chagrin Valley Bananas & Cream Complexion Soap


Toen ik een tijdje geleden gecontacteerd werd door Present In The Box met de vraag of ik een Chagrin Valley product wilde testen, moet ik eerlijk toegeven dat ik niet wist wat Chagrin Valley producten waren.

Chagrin Valley is een eco-vriendelijk familiebedrijf uit Amerika. Ze produceren natuurlijke en gecertificeerde organische, handgemaakte huidverzorgingsproducten. Alle producten zijn diervriendelijk en biologisch afbreekbaar. Ze hebben een heel aanbod van zepen, shampoo en whipped shea. Ik mocht van Present In The Box de Bananas & Cream Complexion zeep testen.



Een heerlijke complexion zeep gemaakt met bananen en dikke room. Bananen zijn rijk aan vitaminen, mineralen, anti-oxidanten en natuurlijke suikers. Alpha-hydroxy zuren uit fruit en melk verzachten en wassen de dode huidcellen zachtjes weg. Een uitstekende keuze voor het verzachten en hydrateren van de droge huid. Ook geschikt voor een gevoelige huid. Een bar weegt ruim 200 gram!


Ingrediënten: verzeepte oliën van de Evening Primrose, kokos, zonnebloem, organische palm, virgin shea butter, canola (non GGO), castor bean, organische room, water, biologische bananen, organische haver, organische donkere bruine suiker, organische maïzena, rozemarijn olie-extract.





Eerlijk gezegd dacht ik dat de zeep naar bananen zou ruiken, wat ik niet zo lekker had gevonden. Tot mijn verbazing had de geur echter niets weg van bananen. Het is een echte zeep-geur, volgens mijn moeder de geur van bruine zeep. Het is geen 'hmm lekkeeeer'-geur maar de geur stoort me ook niet.


Nu, normaal ben ik echt geen zeep-liefhebber. Ik was me altijd met douchegel en ook voor mijn gezicht gebruik ik altijd vloeibare cleansers. Ik dacht dan ook dat het een hele aanpassing zou zijn, maar dat viel goed mee. Ik gebruik de zeep ondertussen al meer dan een maand zowel 's ochtends als 's avonds.


In de zeep zitten kleine scrub-partikeltjes, waardoor je de zeep ook als scrub kan gebruiken. Soms wrijf ik de zeep dus rechtstreeks op mijn gezicht, maar meestal maak ik mijn handen nat en wrijf ik de zeep tussen mijn handen. Het schuim masseer ik dan in op mijn gezicht. De zeep schuimt zeer snel en zorgt ook voor zeer 'romig' schuim dat erg zacht aanvoelt op de huid. Ik vind het gevoel van dat romige schuim trouwens aangenamer dan de meeste andere cleansers. Langs de andere kant moet ik wel toegeven dat mijn verzorgingsroutine iets langer duurt nu, maar dat heb ik er wel voor over.

Heel random maar wanneer ik mijn gezicht met Bananas & Cream was, valt er me altijd iets grappigs op. Als ik bij het afspoelen met mijn handen over mijn gezicht ga om alle zeep eraf te halen, voelt dat anders aan dan anders. Een beetje zoals met natte handen over glas wrijven ofzo.. maar goed, back to the review.



In tegenstelling tot wat ik verwachtte van een zeep, droogt Bananas & Cream mijn huid absoluut niet uit. Hij is dus inderdaad geschikt voor drogere huidjes. Vlak na het wassen is er wel een licht trekkerig gevoel, maar dat verdwijnt al snel. Ik breng soms niet meteen een moisturizer aan (die staat in mijn kamer) waardoor ik altijd het directe effect van een cleanser op mijn huid merk. Deze zeep maakt mijn huid zo zacht, niet normaal! Buiten de Philosophy Purity Made Simple, heeft geen enkele cleanser dit effect gehad op mijn huid.

Dat is dus een effect dat je meteen merkt, maar doet hij ook iets voor mijn huid op lange termijn? I gotta be honest: ik merk niet erg vaak een verschil op lange termijn dus als ik een verschil merk, moet het er echt wel  zijn. Goed nieuws want hier is het verschil merkbaar. Mijn huid voelt over het algemeen zachter aan en ik heb echt de indruk dat de Complexion Soap een positief effect heeft op puistjes (waar ik zeer regelmatig last van heb op mijn kin). Dit is echt een van de allerbeste cleansers die ik ooit heb gebruikt en hij heeft intussen al mijn andere cleansers aan de kant geduwd.

Als dit stuk op is, ga ik zeker een nieuw stuk Bananas&Cream kopen, samen met nog wat andere Chagrin Valley producten. Ik ben er echt supernieuwsgierig naar geworden. Voor een stuk van 200 gram betaal je 8,95€. De Chagrin Valley producten zijn te koop op Present In The Box.

Heb jij al eens een Chagrin Valley product geprobeerd?

xoxo

Sofie

Translate

Follow Me

Follow on Bloglovin

Ads

Blogarchief

Mogelijk gemaakt door Blogger.